تحقیق کارافرینی
 
                     
                دسته بندي :  
کارآفرینی » 
کاریابی و کارآفرینی
                     
                
                
                  
                
                                مفهوم کارآفرينی:
كـارآفريـني  مفهومي است كه تاكــنون از ديدگاهـــهاي  مختلف  مورد بررســي قرار گرفته  اســت  و هـــمه بر ايـن  باورنـد  كـه  كارآفرينی (Entrepreneurship) موتور محركه توسعه اقتصادي كشورهاي توسـعه يافته و در حال توسـعه است. کار آفرینی فرآیندی است که در آن فرد کار آفرین با ایده های نو و خلاق و شناسایی فرصت های جدید و با بسیج منابع ، مبادرت به ایجاد کسب و کار و شرکت های نو ، سازمانهای جدید و نو آور و رشد یابنده نموده که توام با پذیرش مخاطره و ریسک است و منجر به معرفی محصول و یا خدمت به جامعه میگردد. کار آفرینی خلق و ایجاد بینشی از هیچ است . کارآفرینی فرآیند ایجاد و دستیابی به فرصت ها و دنبال کردن آن ها بدون توجه به منابعی است که در حال حاضر موجود است . یکی از جنبه های اصلی کارآفرینی شناسایی و بهره برداری از فرصتها برای گسترش شرکت های کوچکتر است. سه دليل مهم كشورها براي توجه به مقوله كارآفريني , توليد ثروت , توسعه تكنولوژي و اشتغال مولد است.درحالي كه در كشور ما به اشــتباه اين مفهوم صرفاً با اشتــغال زايي مترادف شده و فقط براي حل مشكل اشتغال به سمت كار آفريني پيش مي رويم .
در اواخر دهه70 در بسياري از كشورهاي پيشرفته به علت تغيير در ارزشها و گرايشهاي جامعه و البته تغييرات جمعيت شناختي   ، موجي از كسب و كارهاي كوچك و افراد خود اشتغال به وجود آمد.